Vi söker Chef för Projekt- och säljstöd

Tillsammans med dig blir vi den bästa arbetsplatsen i inredningsbranschen!

Intrx är en av Sveriges ledande partner inom inredning och planering av butiker, restauranger och offentliga miljöer. Till vår avdelning Projekt- och säljstöd söker vi nu en ny chef eftersom nuvarande går vidare internt mot nya utmaningar.

Är du en naturlig ledare som inspireras av att se dina medarbetare växa? Drivs du av att utveckla och leda mot tydliga mål – med fokus på effektiva arbetssätt, lönsamhet och engagemang?

Vi erbjuder ett arbete i ett företag med stark entreprenörsanda och kultur, som med glädje och delaktighet strävar efter att tillsammans med våra medarbetare och partner skapa morgondagens köpupplevelse.

Varmt välkommen med din ansökan till oss på Intrx – urval sker löpande!

Arbetsuppgifter

Som chef för Projekt- och säljstöd (PSS) har du personalansvar för ca 20 medarbetare, både projektledare och projekt- och säljstöd.

Avdelningen ansvarar för att, i nära samarbete med säljarna, skapa hållbara och inspirerande butiksmiljöer till kunder inom främst dagligvaru- och servicehandeln. Projekt- och säljstöd är administrativt ansvariga för butiksprojekten vilket innebär att driva, planera och koordinera fram till färdigt resultat i butik. Vardagen på avdelningen präglas av service och nära kontakt med kunder, leverantörer, montörer samt våra interna avdelningar.

Som chef för PSS leder och stöttar du dina medarbetare för att ge dem de bästa förutsättningarna att komma i mål med projekten tillsammans med våra kunder. Du arbetar nära verksamheten och är delaktig i att utveckla och driva arbetet med arbetssätt, processer och rutiner mot våra mål.

Tillsammans med försäljningschef planerar och organiserar du det dagliga arbetet med de olika teamen med möten och uppföljningar, där fokus ligger på arbetsglädje, kvalitet och effektivitet. I din grupp ingår även medarbetare som arbetar mot den finska marknaden.

I och med personalansvaret så har du ansvar för arbetsmiljö, utvecklings- och lönesamtal samt rekryteringar.

I rollen ingår att bidra till kostnadseffektivitet med ansvar för budget och ekonomisk uppföljning. Du ombesörjer även avtal och kontakt med våra externa montörer.

Du tillhör en grupp av andra chefer som rapporterar till Vice VD.

Intrx kännetecknas av nytänkande, flexibilitet och långsiktighet och du kommer att ingå i ett sammansvetsat gäng som gillar att utmana och göra roliga saker tillsammans.

Utbildning / Erfarenhet

För att lyckas i denna roll har du troligtvis en akademisk utbildning inom exempelvis teknik, ekonomi eller samhällsvetenskap och/eller flerårig erfarenhet från att verka och leda i en projektstyrd försäljningsorganisation.

Du har tidigare framgångsrik erfarenhet av personalansvar och gärna egen tidigare erfarenhet av att driva projekt. Med ditt coachande och lyhörda förhållningssätt involverar du dina medarbetare och tillsammans utvecklar ni varandra och företaget. Du är därmed van att arbeta mot mål samt att utveckla och effektivisera arbetssätt.

Som person är du närvarande i ditt ledarskap och har en social kompetens med en mänsklig fingertoppskänsla.

Du är tydlig i din kommunikation och kan uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är inget krav men en ytterligare merit om du också talar finska eller tyska.

Det är meriterande med erfarenhet av Fusion Manage 360 eller annat projektverktyg samt Pyramid.

Om du stämmer in på ovanstående profil och vill ingå i ett glatt och engagerat team i ett företag med hög entreprenörsanda – sök redan idag!

Ansökan & kontakt

Tjänsten är placerad i attraktiva lokaler i Kumla och är en heltidsanställning.

Sista ansökningsdag är 19 juni 2022.

Vi tar endast emot ansökningar digitalt. Du märker din ansökan med tjänstens namn och skickar CV och personligt brev till rekrytering@intrx.se. I samband med din ansökan godkänner du att Intrx får spara dina ansökningshandlingar men att du närsomhelst har möjlighet att återkalla ditt samtycke.

För frågor om tjänsten, kontakta Vice VD Mats Jonsson, 019-689 45 02 mats.jonsson@intrx.se. För övriga personalfrågor kontakta HR-ansvarig Anna-Karin Skoog, 019-689 45 04, anna-karin.skoog@intrx.se

Om Intrx

Intrx (tidigare Butikskonsult) är ett familjeföretag som startade 1983 och är idag en av Sveriges ledande och mest erfarna aktörer inom butiksinredning. Vi planerar, utvecklar och låter tillverka produkter för butiks- och restaurangmiljöer samt offentliga miljöer. Vi skapar koncept och tillhandahåller attraktiva inredningar och funktionella lösningar, allt från shop-inshop och specifika avdelningar, till kompletta butiker. Idag arbetar vi med de största varumärkena i branschen såsom ICA, Coop, Edeka, S-Group, Sibylla och Telia med flera.

Vi är ett stabilt företag med ett gott rykte i branschen, där miljön präglas av positiv anda, korta beslutsvägar och stort engagemang där både medarbetare och kunder står i fokus. Huvudkontoret finns i Kumla och vi verkar även i Finland, Tyskland och andra delar av Europa. Företaget omsätter idag ca 200 miljoner kronor och har 75 medarbetare.